درمان شوره سر چیست؟

 در این مقاله شما راجع به شوره سر چیست ، درمان شوره سر چیست؟ و … اطلاعات دریافت میکنید.شوره‌ها ی سر اصولا ضرری برای بدن ندارد ندارند و بیماری خاصی برای شما ایجاد نمی‌کنند. اما شوره سر ازنظر نظافت و پاکیزگی یا زیبایی مشکلاتی را برای شما ایجاد می کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال یافتن راه چاره‌ای هستند .

که بتواند برای همیشه آن‌ها را از بین ببرد و موهای شما را تمیز و زیبا کند . نشانه های شوره سر می تواند پوسته پوسته شدن سر ، خارش پوست سراست . این وضعیت دارای شدت‌های مختلفی بوده و ممکن است خشک یا چرب باشد. شوره سر ممکن است زمانی که استرس دارید یا بیمار هستید بدتر شود. زمستان های سرد و خشک می تواند شوره سر را تحریک کند یا آن را بدتر کند.

بسته به‌ شدت شوره سر، علت و نوع آن روش‌های متفاوتی برای درمان شوره سر آن پیشنهاد می‌شود. ممکن است نشانه‌هایی شبیه به شوره سر در برخی نوزادان نیز

مشاهده شود. این نشانه‌ها معمولا در ۲ ماه اول پس از تولد ظاهرشده و ممکن است تا چند هفته یا چند ماه طول بکشند. شوره سر در نوزادان معمولا با شست‌ و شوی آرام و مداوم پوست سر کودک و استفاده از روغن کودک برطرف می‌شود.

شوره سر چیست؟


علت ایجاد شوره سر چیست؟

شوره سر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی از این عوامل عبارتند از :

عواقب مرتب شونه نکردن موها برای شوره سر چیست؟

شانه زدن ملایم و آرام موها از تجمع سلول‌های مرده و بروز شوره جلوگیری میکند. بنابراین بهتر است به‌ صورت مرتب و با شانه‌های مناسب مثل شونه هایی که چوبی است ، موهای خود را شانه کنید.

بهداشت ضعیف نمی‌تواند عاملی برای تشدید یا ایجاد شوره سر باشد. اما معمولا زمانی که فرد موهای خود را به‌طور مرتب شانه نزده یا آن‌ها را نمی‌شوید، شوره‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

همچنین مطالعه کنید : مراقبت از گوش

رژیم غذایی نامناسب

کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید شوره سر شود.

داشتن پوست خشک

بیشترِ پوسته پوسته‌های ناشی از پوست خشک، نسبت به علل دیگر بروز شوره، کوچک‌ترند و چربی کمتری دارند. باید از انجام کارهایی که باعث خشک شدن پوست سر می‌شود اجتناب کنید. به‌ عنوان‌ مثال عدم تعادل دمای داخل و بیرون در فصل زمستان می‌تواند باعث خشک شدن پوست و ایجاد شوره سر شود.

درمان شوره سر چیست؟

خوبی مالاسه زیا برای شوره سر چیست؟

مالاسه زیا روی کف سر بسیاری از افراد بزرگسال زندگی می‌کند؛ اما در برخی افراد موجب سوزش و خارش پوست سر می شود. در بعضی افراد با بیماری‌ها یا شرایط خاص باعث تحریک پوست شده و با ترکیب با چربی پوست سر شوره را ایجاد می‌کند.

درمان شوره سر چیست؟

در متن زیر چند راهکار برای درمان شوره سر را مشاهده میکنید.

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

ساعاتی را بیرون از خانه سپری کرده و بگذارید نور آفتاب به موهایتان بخورد .حتماً کرم ضد آفتاب به صورت و بدنتان بزنید.

خوبی مصرف امگا ۳ برای شوره سر چیست؟

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌تواند باعث مجموعه‌ای از علائم از جمله خشکی مو، خشکی پوست و حتی شوره سر شود. به همین دلیل است که این مورد را نیز یکی از راهکارهای درمان شوره سر چرب و خشک می‌دانند

شست‌ و شوی مرتب موها

تعداد دفعاتی که باید موهای خود را شست‌وشو کنید بسته به نوع موهای شما متفاوت است. اما حتما این کار را به‌صورت منظم و به‌خصوص پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های مختلف انجام دهید.

درمان شوره سر چیست؟

روغن درخت چای

روغن درخت چای را در کف دست خود بریزید و پوست سر و موی خود را با آن ماساژ دهید.

کاهش سطح استرس

حفظ سطوح بالای استرس در طولانی‌ مدت ممکن است فعالیت سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند توانایی بدن شما را برای مبارزه با برخی از عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی که به شوره سر کمک می‌کنند، کاهش دهد.

در ضمن توجه داشته باشید که پوسته های سر را با شوره اشتباه نگیرید. و همچنین چربی مو برای از بین بردن شوره تاثیر زیادی ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *